sâmbătă, 18 martie 2006

Tinerete fara tinerete . . .


am fost intrebata acum doua zile de mama : "daca te'ar intreba cineva cum a fost copilaria ta, ce i'ai spune?!" - am ramas socata de intrebarea ei . . . pe moment m'am crispat, recunosc, fiindca intrebarea venea din partea ei, am stat 10 secunde sa ma gandesc (un timp relativ scurt, dar pt o mama care'si intreaba copilul asta, poate fi o eternitate). recunosc: mi'a fost putin teama sa nu o ranesc, sa nu o supar, chiar daca ea nu ar fi avut nici o vina, fiindca in ciuda faptului ca'mi este parinte, eu mi'am facut copilaria pe care am vrut'o, sau : eu mi'am gresit copilaria! in acele 10 secunde mi'au trecut prin cap 1000 de intamplari: prima gura de aer, prima lumina vazuta. . . primii pasi, primul cuvant spus ("floare"),primul dintisor crescut. prima oara la mare si poate prima exclamatie facuta : "maneeea" . . . prima iesire in spatele blocului, prima "leapsa" jucata, primul suc cumparat din banii mei (vanzand buchetele de flori in fata scarii, la 4 ani) prima prietena . . . prima zi de scoala. . . primul sarut! ah, da : prima dragoste, prima imbratisare. . . prima lacrima. . . prima tigara aprinsa undeva in parc. . . primul necunoscut si prima unire. prima dezamagire . . . a doua lacrima! prima unire "dezmembrata" si esuata, fara regrete!prima cearta serioasa cu parintii, pierderea tatalui meu din inima! primul zeu . . . primul zeu . . .primul si ultimul. . . prima iubireeee . . . a doua unire . . . a doua dezamagire! a treia lacrima . . . primele spasme psihice!prima ratare!! prima bataie primita. . . a 2 a bataie primita. . . .prima bataie data. . . . a doua prietena „culeasa” d pe alta planeta parca, caci aici nu credeam ca se pot ascunde fiinte ca ea :X ! primul examen din viata mea. . . al doilea examen din viata mea. . . al treilea examen din viata mea. . . a 4 a lacrima! al 2 lea esec! prima bucurie a parintilor, prima tristete a mea! prima vacanta cu adevarat. . . prima oara la mare cu o prietena (aproape fara parinti) . prima data cand "intalnesc" o fata ( o iubita), prima data cand intalnesc perfectiunea (la propriu si la figurat) . primul vis. prima betie in zambet! a doua betie in privire. . . prima coma'n inima. . . a doua iubire. a treia unire, a 3 a dezamagire. . . al 3'lea esec. . . a 5 a lacrima! prima depresie intalnita. . . a 6 a lacrima. . . a 7 a lacrima. . . a 8 a lacrima. . . a 9 a lacrima . . .10. . . al 2 lea om pentru care as fi luptat mult. . . primul -barbat-. . . !!! prima zi la liceu . . . a doua zi la liceu . . . a 4 a unire. . . a 4 a dezamagire, al 4 lea esec. . . a 11 a lacrima! primua nota , primul 3. . . prima corigenta . . . a 12 a lacrima. primul stres cu adevarat mare. a doua depresie! a 3 a bataie primita. . . al 2 lea zeu intalnit. a 5 a dezamagire! primul om intalnit care m'a invitat in oras. . . primul om care a sthiut sa aprecieze sufletul. . . primul om care mi'a spus privindu'ma in ochi : "esthi o ipocrita". . . si acelasi om, tot primul om care mi'a spus : "mi'as fi dorit sa lupt pentru tine pentru ca sthiu ca meriti, dar nu mai am putere pentru asta. . . cand iti e greu, doar zambeste iar eu voi ridica o mana pentru u". . . poate cele mai frumoase cuvinte. . . poate primul om care chiar . . . poate nu! primul mesaj ce m'a impresionat de la TINE : "nu poti sa ma uiti, nu o sa te las sa ma uiti". . . primul semn? prima incercare de a'mi lua adio de la tine. . . prima intoarcere din drum. . . al 2 lea mesaj de la tine : "si marii ii e dor de tine" al 2 lea semn?? A 2 a dare spre uitare . . . a 2 a intoarcere din drum. . . primul sarut in oasis care m'a facut sa tremur! primul baiat ce a stiut sa astepte. . . primul baiat pe care am vrut sa'l fac sa astepte. . . primul ce nu a vrut si nu vrea sa ma dezamageasca inconstient sau constient. . . a 5 a unire. . . esec de moment! a 3 a iubire in timp facuta. . . croita! primii pasi neclatinati. . . prima gandire limpede, prima privire curata. prima iubire murdara! a 13 a lacrima. . . iubire! al trilea om pentru care as face mult. . . DA: PRIMUL "TE IUBESC" . . . prima sperietura! primul gest din partea lui care ma face sa ma gandesc! al 2 lea gest din partea lui care imi da de gandit si ma sperie. . . si ma face sa iti spun TIE „adio” . . . a 3 a incercare de a te da uitarii . . . a 3 a. . . a 3 a si atat.

~si , dupa ceva timp a venit si raspunsul : „ o copilarie. . . SCURTA!” . . . imbacsita de un aer bolnavicios, de o inima rea, de un suflet rau. . . de o trauma psihica. De un zambet mizer . . . apoi de o privire scumpa pt o alta privire, infectata de o melodie infecta la randul ei „ san francisco” . . . de un „o sa’mi fie dor” cretin. De un vis de mult spulberat si dat uitarii. . . de pasi pe nisip stersi de valuri cu o cruzime nemaivazuta ( cruzime inventata de inima mea, pentru a’mi putea explica si gasi un raspuns la intrebarea : „de ce?” ) de un pahar cu . . . whisky! de un luat la revedere prea absurd . . . de un adio spus prea devreme, de un adio fortat, de a mea minte bolnava! . . . GATA!